תיקון מרשם נתוני אשראי

תיקון מרשם נתוני אשראי על החוק

בתחילת העשור הראשון של המאה הנוכחית, נחקק בכנסת חוק שירות נתוני אשראי.
על פי החוק, חברה הנמצאת בדרך לסגירה של עסקת אשראי עם לקוח, יכולה לאסוף מידע הנוגע לפעילות ולנתוני האשראי שלו. המידע יכול להתקבל מלשכת ההוצאה לפועל וממקורות שונים, שכולם מפורטים בחוק. עם זאת, יש מקרים שבהם מרשם נתוני האשראי איננו שלם, אינו עדכני או אינו נכון. במקרים כאלה, רשאי האדם או העסק שבו מדובר לבקש תיקון מרשם נתוני אשראי. מהי החשיבות של מרשם נתוני אשראי ללווים ולמלווים כאחד? מה הייתה כוונת המחוקק בחוק מרשם נתוני אשראי? איך אפשר לבצע תיקון מרשם כאמור לעיל? במאמר שלפניכם נעסוק בנושא חשוב זה.

מהו מרשם נתוני אשראי ואיך נאספים הנתונים בו?

מרשם נתוני אשראי כולל למעשה את כל הנתונים המצטברים על לווים פוטנציאליים במוסדות פיננסיים שונים או במוסדות ממשלתיים, והם רלבנטיים לצורך מתן אשראי.

מרשם נתוני אשראי כולל נתונים מהמקומות הבאים:

  1. כונס הנכסים הרשמי: אצל כונס הנכסים ניתן למצוא מידע על פשיטת רגל של לקוחות פרטיים או פירוק עסקים. המידע הזה חשוב שכן הוא עשוי להצביע על ההתנהלות הפיננסית של פושט הרגל.
  2. לשכת ההוצאה לפועל: בלשכת ההוצאה לפועל ניתן למצוא נתונים על חייב מוגבל באמצעים או חייב שמתנהל נגדו איחוד תיקים בהוצאה לפועל. בנוסף, אם מתנהלים כנגדו מספר תיקים שעניינם תביעה למימוש שטר או פסק דין, הם יופיעו במרשם נתוני האשראי.
  3. בנק ישראל: בנק ישראל מפרסם נתונים על חייבים מוגבלים באמצעים או כאלה שכנגדם יש הגבלה חמורה.
  4. תאגידים בנקאיים: מהתאגידים ניתן לשאוב נתונים על הלוואות שהלקוח נטל, על בעיות או צעדים משפטיים שהתאגיד נקט או מתכוון לנקוט נגדו.
  5. מנפיק כרטיסי חיוב: חברות האשראי המנפיקות כרטיסי אשראי משמשות גם הן מקור שממנו ניתן לשאוב מידע על נתוני אשראי.
  6. בתי משפט: ניתן לשאוב מהם נתונים על גופים עסקיים שונים ועל נושאי משרה או כאלה המנועים מלהיות נושאי משרה או דירקטורים.

החשיבות של מרשם נתוני אשראי ותיקון מרשם נתוני אשראי

החשיבות של מרשם נתוני האשראי נובעת מהעובדה שהמרשם מאפשר לשלוף נתונים עדכניים על לווה פוטנציאלי, לפני ביצוע העסקה הפיננסית. עורך דין המתמחה בנושא ייצוג זוכים יכול לקבל נתונים על לקוחות, אם וכאשר הדבר נדרש לו. הנתונים הקיימים מאפשרים למלווים לאמוד את מידת הסיכון בעסקה ולתמחר אותו בהתאם – למשל העלאת ריבית, הגבלת סכום ההלוואה ועוד. מצד אחד, לווים פוטנציאליים חשופים בפני המלווים. מצד שני, הליך קבלת הלוואה הוא מהיר מאוד ויכול להסתיים בתוך דקות ספורות עד מספר שעות.

מהו תיקון מרשם נתוני אשראי ואיך הוא מתבצע

למרות התועלת הרבה במאגר הנתונים, קורה לא אחת שהמאגר הזה לא מעודכן או שקיימים בו רישומים שגויים. במקרה כזה, רשאי האדם שבו מדובר הגיש בקשה למחיקה או תיקון נתונים במערכת נתוני אשראי של בנק ישראל. עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין אחר המתמחה בתחום מטפל בנושאים הללו, יכול לסייע ללקוח המעוניין בכך להגיש את הבקשה בצורה מסודרת ולשנות את הרישומים במהירות. יחידת פניות הציבור של רשות האכיפה תבדוק את הבקשה ותפעל לתיקון הטעון או שינוי המידע, אם אכן יתברר שיש צורך בתיקון.

בשורה התחתונה

בעידן הדיגיטלי, ניתן לדלות במהירות מידע על לווים פוטנציאליים. מי שמעוניין, יכול לכלול בנתוני האשראי שלו גם מידע חיובי. אם מתברר שהמידע הקיים שגוי או שאיננו מעודכן, תיקון מרשם נתוני אשראי עשוי לסייע ללווה לקבל הלוואה בתנאי אשראי מועדפים.

מעוניינים במידע נוסף בנושא תיקון מרשם נתוני אשראי? פנו לענבל סודרי קינן משרד עורכי דין בהקדם לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

לסיכום, מה היה לנו במאמר זה?

השאירו עכשיו פרטים בטופס:

אשמח לעמוד לרשותך ולספק יעוץ משפטי מותאם אישית, ניתן להשאיר פרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם.

עורכת דין ענבל סודרי קינן

תחומי העיסוק והמומחיות של משרדנו:

* עו"ד להוצאה לפועל * עו"ד חדלות פירעון * עו"ד ייצוג חייבים * עו"ד ייצוג זוכים

*המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

אהבתם? שתפו הלאה
תחומי העיסוק של המשרד

הוצאה לפועל

ייצוג משפטי לחייבים והן לזוכים. ייצוג חייבים- טיפול בפתיחת / סגירת תיק בהוצאה לפועל. ייצוג זוכים- גביית חובות, מימוש שטר, תובענה על סכום קצוב, ביצוע פסק דין.
פשיטת רגל

פשיטת רגל

ליווי משפטי בהליך פשיטת רגל ו- בהליכי חדלות פירעון ו- שיקום כלכלי עד לקבלת צו הפטר ויציאה לדרך חדשה של בעלי נכסים ומי שאינו בעל נכסים.

ייצוג חייבים

ייצוג זוכים

להתחלת שיחה
1
שלח פנייה בוואטסאפ
שלום, נשמח לעמוד לרשותך במשרד עורכי דין ענבל סודרי קינן