ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל

ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל

ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל רקע כללי

במצב בו חייב אינו משלם חוב קיים למי שמחזיק המחאה, חוזה, הוראת קבע או כל מסמך אחר המעיד על קיומו של חוב כספי, רשאי בעל החוב לפנות לבית המשפט בנושא. מרגע שניתן פסק הדין בבית המשפט, רשאי הזוכה לפעול לביצוע שלו באמצעות ההוצאה לפועל, על ידי הגשת בקשה לביצוע פסק דין לאחת מלשכות ההוצל"פ בארץ.

מושגי היסוד שחשוב להכיר בהקשר של בקשה לביצוע פסק דין בהוצאה לפועל

רשימה קצרה של מושגי יסוד שיקלו על הבנת ההליך של ביצוע פסק דין כספי מול ההוצאה לפועל

1. הוצאה לפועל: ההוצאה לפועל היא זרוע האכיפה של רשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים. התפקיד של ההוצאה לפועל הוא לסייע לזוכים לגבות חובות מחייבים. ייצוג זוכים על ידי עורכי דין מגדיל את הסיכויים שלהם לקבל החלטה לטובתם ולהתנהל נכון בסבך הבירוקרטיה.

2. זוכה: מי שבית המשפט קבע שיש לו הזכות לבצע גביית חובות מחייב והוא מחזיק בידיו פסק דין מבית המשפט המעיד על קיומו של חוב כזה.

3. חייב: אדם שניתן כנגדו פסק דין לתשלום חוב כספי או שיש בידי הזוכה חיוב, חוזה או שטר המעיד על חוב של החייב כלפיו.

4. רשם: הרשם הוא הסמכות המנהלית בהוצאה לפועל.

מהם השלבים לביצוע פסק דין לגביית חובות בהוצאה לפועל?

להלן השלבים למימוש הליך גביית החוב:

  1. הגשת בקשה לביצוע פסק דין כספי להוצאה לפועל: לאחר שבית המשפט פסק לזכותו של בעל החוב (הזוכה), צריך הזוכה להגיש בקשה לביצוע פסק דין בצירוף עותק מפסק הדין, יפויי כוח לעורך הדין המייצג (אם יש כזה), פרטי חשבון של הזוכה, פרטים של החייב ואישור על מסירת פסק הדין לידיו של החייב (במידה ולא נכח במעמד ההכרעה בבית הדין). הבקשה צריכה להיות מוגשת באחת מלשכות ההוצאה לפועל באופן עצמאי או באמצעות עורך דין בשרון או אחר המתמחה בתחום.
  2. אם החייב נוכח בעת מתן פסק הדין: במקרה כזה, ניתן להגיש בקשה לביצוע פסק דין רק בחלוף המועד שניתן לתשלום החוב במסגרת פסק הדין של בית המשפט, ואם לא נקבע מועד שכזה, כעבור שלושים יום מקבלת פסק הדין הנ"ל.
  3. אם החייב לא נוכח במעמד מתן פסק הדין בבית המשפט: במקרה כזה, הזוכה באופן אישי או באמצעות עו"ד גביית חובות חייב למסור את פסק הדין לחייב. הבקשה לביצוע פסק הדין תוגש רק בחלוף שלושים יום ממועד מסירת פסק הדין לחייב.
  4. גביית החוב: גביית חובות מתבצעת באמצעות עיקולים או תפיסת רכוש של החייב, בהתאם לקבוע בחוק, מכירת הרכוש והעברת התמורה לזוכה, ו/או הטלת הגבלות שונות על החייב לפי הצורך.

לסיכום

ביצוע פסק דין כספי כנגד חייב הוא למעשה שלב המימוש של פסק דין המחייב את החייב לשלם את החוב שלו לזוכה. השלבים בדרך לביצוע פסק הדין הם הגשת בקשה לביצוע פסק דין ל- לשכת ההוצאה לפועל, בחלוף הזמן שבו אמור החייב לשלם את חובו. בשלב הבא תפעל הרשות לגביית החוב, בהתאם לבקשת החייב.

מעוניינים במידע נוסף בנושא ביצוע פסק דין כנגד חייבים באמצעות עורך דין הוצאה לפועל בשרון? ענבל סודרי קינן משרד עורכי דין פנו  אלינו בהקדם לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

לסיכום, מה היה לנו במאמר זה?

השאירו עכשיו פרטים בטופס:

אשמח לעמוד לרשותך ולספק יעוץ משפטי מותאם אישית, ניתן להשאיר פרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם.

עורכת דין ענבל סודרי קינן

תחומי העיסוק והמומחיות של משרדנו:

* עו"ד להוצאה לפועל * עו"ד חדלות פירעון * עו"ד ייצוג חייבים * עו"ד ייצוג זוכים

*המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

אהבתם? שתפו הלאה
תחומי העיסוק של המשרד

הוצאה לפועל

ייצוג משפטי לחייבים והן לזוכים. ייצוג חייבים- טיפול בפתיחת / סגירת תיק בהוצאה לפועל. ייצוג זוכים- גביית חובות, מימוש שטר, תובענה על סכום קצוב, ביצוע פסק דין.
פשיטת רגל

פשיטת רגל

ליווי משפטי בהליך פשיטת רגל ו- בהליכי חדלות פירעון ו- שיקום כלכלי עד לקבלת צו הפטר ויציאה לדרך חדשה של בעלי נכסים ומי שאינו בעל נכסים.

ייצוג חייבים

ייצוג זוכים

להתחלת שיחה
1
שלח פנייה בוואטסאפ
שלום, נשמח לעמוד לרשותך במשרד עורכי דין ענבל סודרי קינן