תובענה על סכום קצוב

תובענה על סכום קצוב וקיצור הליך הגבייה

אחת הבעיות המשמעותיות בעולם העסקים היא מוסר תשלומים בלתי תקין של לקוחות בית עסק.
לעיתים מזומנות, מדובר בהימנעות מתשלום עבור מוצרים או שירותים שסופקו. בשנים האחרונות, יכולים זוכים האוחזים הוכחות לקיומו של חוב כלפיהם, לפנות לרשם בהוצאה לפועל לפתיחת הליכי הוצאה לפועל והגשת תובענה כנגד החייב מבלי לעבור דרך בית המשפט.

מהי תובענה על סכום קצב ומי יכול להגיש אותה? מהם התנאים המאפשרים הגשת תובענה כאמור לעיל? למה חשוב להסתייע בעורך דין בדרך לגביית החוב? במאמר שלפניכם נבהיר את משמעות המושג ואיך מוציאים לפועל תובענה על סכום קצוב.

מהי תובענה על סכום קצוב?

תובענה על סכום קצוב מוגשת כנגד חייב שחתם על חוזה או על הסכם ואיננו עומד במחויבות הכספית הנובעת ממנו – תובענה על סכום קצוב מחייבת ראייה בכתב ושסכום התביעה יהיה קצוב.

בניגוד לתביעה למימוש שטר, המתייחסת לשטר ספציפי שהזוכה אוחז, תביעה על סכום קצוב מתייחסת לחוזים או הסכמים ולא בהכרח אל שטר או המחאה. ביצוע פסק דין בתובענה כזאת נועד לממש למעשה את החוזה החתום.

מי רשאי להגיש תובענה על סכום קצוב?

להלן רשימת זכאים שיכולים להגיש תובענה כאמור:

  1. אוחז בהוראת קבע: מי שאוחז בהוראת קבע חתומה שלא כובדה על ידי החייב. לרוב מדובר, כמובן, על עסקים שיש להם קוד מוטב.
  2. אוחז בחשבונית חתומה: אם ברשות הזוכה יש חשבונית חתומה ואם החותם הוא אכן אדם או בעל תפקיד שהוסמך על ידי החייב לחתום על חשבונית.
  3. אוחז בחוזה או הסכם שכירות חתום כחוק המכיל מחויבות כספית מוגדרת שהמועד לפירעון שלה חלף.
  4. האוחז בהמחאה או בשטר לפירעון: גם האוחז בשטר או המחאה שמועד הפירעון שלהם חלף, זכאי להגיש תושענה על סכום קצוב.

עורך דין הוצאה לפועל יכול לסייע למגישי הבקשה למלא את הטפסים הנדרשים (טופס 203 – בקשה לביצוע תביעה על סכום קצוב), לצרף את המסמכים הנדרשים ולבדוק את הבקשה לפני ההגשה. זאת, במטרה למנוע דחיית הבקשה מטעמים טכניים, כפי שקרה למרבה הצער לא פעם.

מהם התנאים להגשת תובענה בסכום קצוב?

התנאים להגשת תובענה על סכום קצוב הם ברורים. עם התנאים הללו ניתן למנות:

  • קיומו של חוזה, הסכם או התחייבות על סכום קצוב: מדובר בחוזה שנחתם בין שני צדדים, שבו מוגדר בבירור סכום קצוב – הסכם או כל ראייה אחרת חתומה על ידי החייב לדוגמא חשבונית חתומה ומאושרת על ידי החייב גם היא בגדר "חוזה" חתום או כלשון החוק "ראיייה בכתב".
  • קיומו של מועד מוגדר לתשלום: אם בהסכם, בחוזה או על גבי השטר קיים מועד קבוע, שמעבר לו ניתן יהיה לנקוט צעדים כנגד החייב.
  • קיומו של אדם או עסק מוגדר שניתן לזהות אותו בבירור.

למה חשוב להסתייע בעורך דין בהגשת תובענה על סכום קצוב?

למרות שלכאורה ניתן להגיש תובענה על סכום קצוב ובכלל ישירות אצל הרשם בהוצאה לפועל, הרי שלמעשה תובענה כאמור היא תביעה משפטית לכל דבר ועניין. עורך הדין מוודא שהבקשה הוגשה על פי הדרישות. בנוסף, נוכחותו של עורך דין עשויה לזרז את גביית החוב, בעיקר כשהחייב יודע שהוא צריך לדבר עם עורך הדין המתמחה בנושא ייצוג זוכים ולא עם הזוכה עצמו. בנוסף לאמור לעיל, עורך דין עשוי להגיע עם החייב ביתר קלות להסדר חובות כזה או אחר, שיבטיח לכל הפחות פירעון חלקי של החוב. זאת, בהתאם למצבו של החייב וליכולת שלו לפרוע את ההתחייבות שלו. לעיתים עדיף לגבות חלק מהחוב, מאשר לשמוט את כולו.

מעוניינים במידע נוסף בנושא הגשת תובענה על סכום קצוב? ענבל סודרי קינן משרד עורכי דיןפנו בהקדם לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

לסיכום, מה היה לנו במאמר זה?

השאירו עכשיו פרטים בטופס:

אשמח לעמוד לרשותך ולספק יעוץ משפטי מותאם אישית, ניתן להשאיר פרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם.

עורכת דין ענבל סודרי קינן

תחומי העיסוק והמומחיות של משרדנו:

* עו"ד להוצאה לפועל * עו"ד חדלות פירעון * עו"ד ייצוג חייבים * עו"ד ייצוג זוכים

*המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

אהבתם? שתפו הלאה
תחומי העיסוק של המשרד

הוצאה לפועל

ייצוג משפטי לחייבים והן לזוכים. ייצוג חייבים- טיפול בפתיחת / סגירת תיק בהוצאה לפועל. ייצוג זוכים- גביית חובות, מימוש שטר, תובענה על סכום קצוב, ביצוע פסק דין.
פשיטת רגל

פשיטת רגל

ליווי משפטי בהליך פשיטת רגל ו- בהליכי חדלות פירעון ו- שיקום כלכלי עד לקבלת צו הפטר ויציאה לדרך חדשה של בעלי נכסים ומי שאינו בעל נכסים.

ייצוג חייבים

ייצוג זוכים

להתחלת שיחה
1
שלח פנייה בוואטסאפ
שלום, נשמח לעמוד לרשותך במשרד עורכי דין ענבל סודרי קינן