עיקול חשבון בנק ללא התראה – למי פונים ומה עושים?

אחד הכלים המשמעותיים ביותר העומדים לרשות ההוצאה לפועל, הוא עיקול חשבון הבנק של החייבים. על פי רוב, כאשר ההוצאה לפועל מטילה עיקול על חשבון הבנק של חייב, עליה לשלוח לו אזהרה והתראה על כך. עם זאת, ייתכנו מצבים בהם לשכת ההוצאה לפועל תטיל עיקול על חשבון הבנק של החייב ללא התראה. מהם אותם מצבים וכיצד ניתן להתמודד עימם?

לשכת ההוצאה לפועל

במערכת משטר דמוקרטית, קיימת בעיה. אדם יכול ללוות כסף מחברו ולא לשלם. שלטונות המדינה, מצדם, לא יוכלו לטמון ידם בחשבון הבנק של הלווה ולהעביר את הכספים למלווה. כך גם באשר לקיום פסקי דין. המערכת המשפטית תוכל לפסוק כי אדם פלוני מחויב בתשלום או בקנס בסכום כלשהו, אך לא תוכל לגבות ממנו את התשלום ישירות.

כדי להתמודד עם בעיה זו, קיימת במשטרים דמוקרטיים לשכה ביצועית, לשכת ההוצאה לפועל. הלשכה, כשמה כן היא. תפקידה להוציא חיובים מהכוח אל הפועל. גם לשכת ההוצאה לפועל לא תוכל להוציא אקטיבית כסף מחשבון הבנק של החייב.

עם זאת, לרשותה עומדים מגוון כלים אשר תפקידם ללחוץ את החייב, עד אשר זה ישלם את חובו. לחלופין, תוכל ההוצאה לפועל לעקל נכסים של החייב, למכור את הנכסים המעוקלים ובכך לפרוע את חובו של החייב.

עיקול חשבון בנק

אחד הכלים המרכזיים העומדים לרשות ההוצאה לפועל, הוא עיקול חשבון הבנק של החייב. לשכת ההוצאה לפועל תעקל את חשבון הבנק של החייב והחייב יהיה מנוע מלבצע פעולות בחשבון הבנק שלו. תכלית העיקול היא להפעיל לחץ על החייב עד אשר זה ישלם את חובו.

עיקול חשבון בנק יכול להתבצע לא רק על ידי לשכת ההוצאה לפועל, אלא גם על ידי העירייה, רשות המיסים או הביטוח הלאומי. גופים אלו יוכלו להטיל עיקולים על החשבון, כאשר החייב לא ישלם להם את תשלומי החובה שהוא חייב לשלם.

עיקול חשבון בנק ללא התראה

ככלל, עיקול חשבון בנק יבוצע רק לאחר התראה. על פי רוב, אסור ללשכת ההוצאה לפועל או לרשות מרשויות המדינה להטיל עיקול ללא צו עיקול על חשבון בנק, המודיע לחייב מראש כי חשבון הבנק שלו עומד בפני עיקול.

אולם ייתכנו מצבים בהם לשכת ההוצאה לפועל תהא רשאית להטיל עיקול חשבון בנק ללא התראה. זאת, כאשר קיים חשש סביר לפיו החייב יבריח נכסים במידה שידע מבעוד מועד על העיקול וישלח לו צו עיקול על חשבון בנק. במקרים שכאלו, ניתן יהיה להטיל עיקול חשבון בנק גם ללא התראה או צו עיקול חשבון בנק, על ידי לשכת ההוצאה לפועל.

יש לשים לב כי אך ורק לשכת ההוצאה לפועל רשאית להטיל עיקול חשבון בנק ללא התראה. רשויות המדינה האמורות, רשות המיסים, העירייה או הביטוח הלאומי, לא יוכלו להטיל עיקול חשבון בנק ללא התראה מראש בשום מצב, אף אם קיים חשש להברחת נכסים.

עיקול חשבון בנק ללא התראה – מה עושים?

חשבון הבנק שלכם עוקל ללא התראה? חשוב לדעת כי זה לא סוף העולם ובעזרת עבודה משפטית נכונה ניתן יהיה להשיג ביטול עיקול לחשבון בנק. ביטול עיקול לחשבון בנק יוכל להיות מושג אם יוכח כי העיקול בוצע שלא כדין, ללא צו עיקול בנק כנדרש.

נקדים ונאמר כי הדרך הבטוחה ביותר לבטל את העיקול היא לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל אשר יפעל לביטול עיקול החשבון שלכם. לכן, אם הוטל על חשבון הבנק שלכם עיקול ללא התראה, פנו אל עו״ד ענבל סודרי קינן לב שתפעל לביטול עיקול חשבון הבנק.

ביטול בטענה לאי חוקיות

טענה אשר יכולה לשמש אתכם לצורך ביטול עיקול חשבון הבנק, היא טענת אי חוקיות. תוכלו לטעון כי לשכת ההוצאה לפועל פעלה שלא כדין כאשר הטילה עיקול על חשבון הבנק ללא מתן התראה מוקדמת וכי לא היה כל חשש סביר להברחת הנכסים. הזכות למתן התראה מראש על עיקול החשבון הינה זכות קניינית יסודית ורק במקרים חריגים ניתן לשלול אותה, בהתקיים חשש הנוטה לוודאות כי יוברחו הנכסים.

כאשר העיקול ייעשה על ידי רשויות המדינה, הטענה תהא פשוטה אף יותר. הרשויות מנועות מלעקל ללא התראה, בכל מצב. משכך, על העיקול להתבטל.

לסיכום

לסיכום, עיקול חשבון בנק ללא התראה הינו אפשרי במצבים מסוימים. עם זאת, בעזרת עבודה משפטית נכונה, ניתן יהיה לבטל את העיקול שניתן.

לסיכום, מה היה לנו במאמר זה?

*המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

אהבתם? שתפו הלאה

למאמרים נוספים בנושא:
לא מצליחים לשלם חובות?

לא מצליחים לשלם חובות – הקדמה בחלק ניכר מהמקרים, מי שמגיע למצב שבו הוצאה לפועל פועלת כנגדו הוא אדם שהחובות הכספיים שלו גדולים מסך כל

להמשך קריאה »
בעל עסק? חייבים לך כסף?

גביית חובות: בעל עסק? חייבים לך כסף? רבים הם בעלי העסקים אשר לקוחות וגורמים נוספים חייבים להם כסף אשר לא משולם והם אינם מצליחים לקבל

להמשך קריאה »
להתחלת שיחה
1
שלח פנייה בוואטסאפ
שלום, נשמח לעמוד לרשותך במשרד עורכי דין ענבל סודרי קינן